Program novým a zajímavým způsobem předkládá žákům matematiku jako zajímavou disciplinu. Obsahuje 45 minut animací, ve kterých počítačový Bajtíci vysvětlují matematické pojmy. Opět jako v Matematice 1 jsou zde předvedeny dynamické modely početních operací (násobení, chod hodin a j.)
Nechybí ani velké množství variací příkladů k procvičování. Matematika 2+3 umožňuje
hlubší a tvořivé pochopení matematiky, učí děti přemýšlet a řešit problémy,
nejen mechanicky počítat.
Učitelům poskytne mnoho příležitostí pro diferencovanou práci s dětmi a samostatnou
práci žáků.
Tituly edice Chytré dítě jsou založeny na novém přístupu k výuce, výchově k tvořivosti
a samostatné práci. Velká část z obsahu je věnována geometrii jako
základu rozvoje matematického myšlení a představivosti.
U dětí je třeba ji velmi důrazně podporovat. Učitel Bajtík zde vysvětluje geometrii
ve větším rozsahu, než jsou školní osnovy. Například v informaci o přímce je
velmi důležité zdůraznit, že ji nemůžeme změřit, seznámení s úhly souvisí s
trojúhelníkem atd...
Abychom dodrželi zásadu efektivního získávání znalostí, není možno
"useknout" učební látku podle osnov těsně za 2. třídou. Učivo 2.
a 3. třídy spolu souvisí. Striktní rozdělení učiva do tříd nepůsobí pozitivně
na dětské
chápání matematiky. Určité partie matematiky z hlediska správného pochopení
není možno dělit.
Například: Měření úseček v 2.třídě a měření obvodu
rovinných obrazců ve 3.třídě. Pokud dítě pochopí a naučí se měřit úsečku, musí
ihned vědět, k
čemu to je dobré. Tím, že si změří délku svého pokoje se upevní jeho znalosti
o délce úsečky.
Podporujeme způsob činnostního vyučování.
V celém díle jsme sledovali, aby úlohy byly pro děti zajímavé a řešením příkladů
nebylo jen mechanické klikání na číslice. Pokud bylo možné, zvolili jsme hravou
formu procvičování. (Například násobilka na balóncích, sčítání na nákupu v samoobsluze...)
Obsahem Matematiky 2+3
je to, co se žák naučí v 2. a 3. třídě. Z toho důvodu je třeba ovlivnit
dítě v tom směru, aby se zabývalo pouze úlohami, na které stačí, a neodradilo
se ostatními. To se týká především úloh procvičovacích, které jim představí
modrý Bajtík. Jsou zde zařazeny i obtížné úlohy, jako jsou Kvíz a Olympiáda.
Ovládání
je jednoduché. Dítě si zvolí jednoho Bajtíka. Na dolních tlačítkách stejné
barvy jako je Bajtík si vybere úlohu. Napravo jsou další kruhová tlačítka, která
úlohu diferencují.
V každé úloze je nápověda - příslušný Bajtík za stolečkem.
Po vyřešení úlohy se musí na Bajtíka zazvonit. Šipkou se vybírá další příklad.
Na černé tabuli se zapisuje počet správně vyřešených příkladů.
Poznámka pro učitele a rodiče
Na tabulce bodů je možné ověřit si, které příklady žák řešil. Je možno určit
dítěti, které příklady má řešit, a na tabulce bodů si ověřit výsledek.
Modelové úlohy
Žlutého bajtíka si mohou děti volit podle zájmu. Přináší jim dynamické
modely početních vztahů, podobně jako v matematice 1. Je to model sčítání, násobení,
chod hodin a stavebnice.
Výukové úlohy
Bajtík-učitel v animovaných klipech vysvětluje nové pojmy a vztahy. Žák
si učitele Bajtíka jistě pustí podle zájmu.
Procvičovací úlohy
Modrý Bajtík je 14 úloh na dolních tlačítkách. Každá z těchto 14 úloh se
dělí podle obtížnosti na části, které jsou vyjmenovány vpravo nahoře na kruhových
tlačítkách.
Na černé tabulce se průběžně objevuje číslo, které představuje počet dobře vyřešených
příkladů. Klikem na tabulku zjistíte, které úkoly žák řešil. Je to dobrá příležitost,
doma nebo ve škole zadat dětem individuální úkoly, a možnost je kontrolovat.