Titul pro děti od 3 let, vhodný pro MŠ, 1. stupeň ZŠ a individuální výuku.
Určitě jste se setkali se situací: ... učí se poctivě slovíčka, pojmy, překládá cvičení z angličtiny do češtiny a naopak a výsledek? Zakrátko se vše zapomene a obyčejně se začíná znovu ...
Tady není něco v pořádku, řekli jsme si. NA TO SE MUSÍ JINAK! Ve všech našich titulech edice Chytré dítě se uplatňuje nová efektivní metodika, proč ne i zde? A stejně jako v matematice, začneme od těch nejmenších.
NOVÁ METODIKA VÝUKY ANGLIČTINY
V programu ENGLISH se nepoužívají
žádná česká slova, čili uplatňuje se metoda taková, jakou se dítě
učí své mateřštině. Fixování cizího slova se neuskutečňuje překladem slova,
ale dítě cizí slovo
přijímá stejným způsobem, jako se učilo mluvit.
METODA NESPOČÍVÁ V PŘEKLADECH
SLOV DO ANGLIČTINY. Není správné zeptat se „Jak se řekne kočka“, české slovo
kočka je třeba vynechat. Když se batole učí mluvit, musí svojí rozumovou činností
pochopit, co znamená slovo kočka, musí si spojit zrakový a sluchový vjem a
zafixovat si je. Zároveň rozvíjí své myšlení a rozumové schopnosti.
Tímto způsobem je sestaven titul ENGLISH (Angličtina pro nejmenší).
Dítě zapojuje myšlení a to je velmi
důležité. Toto je začátek myšlení v cizím jazyce, tudíž nejlepší způsob,
jak dobře zvládnout cizí jazyk.
Cílem titulu CD-ROM ENGLISH je poskytnout
dětem
hravý
úvod do cizího jazyka a vytvořit pozitivní vztah
k angličtině.
KDY ZAČÍT S VÝUKOU?
S programem Angličtina pro nejmenší si může hrát
dítě už od tří let, tehdy, když je schopné klikat s myší počítače. Způsob
jeho práce
s počítačem je intuitivní, dítě samo přijde na to, že slovo, které slyší, označuje
obrázek a vytvoří si vazbu předmětu a jeho anglické vyjádření.
Program využívá vlastností dětí, že rády klikají na počítači „jen tak“.
Toto klikání směřuje k osvojení anglických slov bez toho, že by to děti pociťovaly
jako učení.
Hravým přirozeným způsobem se dítě učí samo i bez pomoci rodičů. Jistě
je vhodné, aby si matka nebo otec sedli s dítětem k počítači, pobídli je,
a pokud je dítě hodně malé, naučili, jak má na počítači klikat.
ENGLISH v MŠ a ZŠ
je užitečnou pomůckou učitelů. Mohou rozvíjet
poznatky dětí z programu, vyzvat děti, aby je opakovaly v různých souvislostech. Na základě zafixovaných slov tvořit
jednoduché věty a jejich obměny. Důležité není množství naučených slov a pojmů, ale kvalita
- to je trvalé vědomosti, samozřejmé používání jazyka, nikoliv naučené fráze
odříkané dětmi nazpaměť.
Aby byl program pro děti zajímavější, je namluven hlasy dětí i dospělých - rodilých
mluvčí.
Titul ENGLISH – ANGLIČTINA pro nejmenší doplňuje další program:
ENGLISH DICTIONARY obrázkový mluvící slovník, který poskytuje 700 slov znázorněných obrázky.
O potřebnosti znalosti cizího
jazyka není sporu a rodiče si to uvědomují. Kdy tedy začít s učením cizímu jazyku?
Podle odborníků je důležité,
aby dítě
začalo s cizí řečí co nejdříve.
Samozřejmě nejlepší způsob je ten, kdy si děti cizí jazyk osvojují stejně
jako svůj druhý jazyk mateřský. V raném věku dítěte je toto možné docílit
jen tehdy, když jeden z rodičů dobře zná cizí jazyk a na dítě jím stále mluví.
Avšak tuto možnost má málo dětí. Přesto rodiče chtějí dítěti zprostředkovat
cizí jazyk dřív, než se tak stane ve škole a navíc, ne všechny školy mají
zavedenou výuku cizího jazyka u malých dětí.
Z tohoto předpokladu
vychází program ENGLISH - Angličtina pro
nejmenší.
Titul tak poskytuje přirozený a zábavný vstup do cizího jazyka a dobrý základ
k jeho dalšímu osvojení ve škole.